mandag den 6. maj 2013

Frustration og forandringsbehov

Grrrr.

Jeg... Grrrr.

Jeg er officielt fornærmet.

Selvfølgelig bør man respektere ens medmenneskers individualitet, men.. Det kan da ikke være meningen at man bliver tvunget til at underpræstere af sine lærere. Jeg forstår godt at man, som underviser (og autoritet), er nødt til først at fokusere på den gennemsnitlige elev for at kunne komme igennem til resten, og forstå deres behov.
Men det faktum at man fagligt er lidt (eller meget) længere fremme, betyder ikke at man bare skal kede sig. Skolen handler om at lære. Ikke kun dansk og matematik og samfundsfag og whatnot, men også høflighed og situationsfornemmelse og tålmodighed og respekt for andre mennesker.

Man er ikke skyldig, fordi at man enten er længere fremme eller bagud. Sorry to break it to you, men den gennemsnitlige elev I bliver ved med at tale om, er ikke så nem at finde.

- Så, ja, jeg synes at vi skal ændre den danske folkeskole. Men time-antallet og måden det faglige bliver fremstillet på, er det sidste vi skal tænke på lige nu. Først og fremmest skal vi sørge for, at det faglige er blevet lært af dem som skal lære andre det.

Hey Antorini, kom med mig, så skal jeg vise dig den virkelige verden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar