mandag den 28. januar 2013

Om mandage og ting som jeg ikke er god til

Ja, hej. Ny uge, nyt hår, godt med morgengymnastik og glade dage. Lyder dejligt, hvis man nogensinde var frisk om mandagen. Helt ærligt, hvem vågner op kvart over seks om morgenen og tænker: "Mmm, hvor jeg glæder mig til at fokusere på faglige ting og hygge med min matematik aflevering." Seriøst, respekt til jer derude.

For mig stod den på sløjd, gymnastik og matematik. Ikke ligefrem en blid måde at blive vækket på; hamren og banken og utrolig frustrerende save der siger de der pibelyde, der skriger sådan i ørerne.
Men sådan er der så meget, og i det mindste var jeg vågen.

Basketball i gymnastik. Et ord der får mit hjerte til at krampe sammen og lave foruroligende kæmpelyde. Er der nogen der vil fortælle mig hvad formålet med basketball er? Jeg mener, vi har da nok sportsgrene. Hvorfor skyde en bold op og ned i jorden, og derefter prøve at ramme en kurv? I sure as hell don't see why that should be amusing. Men fordi at jeg er sådan et forfærdeligt konkurrencemenneske, overlevede jeg. Selvom mit hold ikke vandt. Det vælger jeg så at se bort fra.

I det mindste var matematik dejligt, stille og roligt. Det er sindssygt hvor meget man hungrer efter skriftlige fag når man har haft sløjd og gymnastisk. Blyanten passer meget bedre i min hånd end basketball'en, just saying.

Der er altid en dag efter mandag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar